Follow
Denis Guiot
Denis Guiot
Unknown affiliation
Verified email at dauphine.fr
Title
Cited by
Cited by
Year
A second-hand shoppers’ motivation scale: Antecedents, consequences, and implications for retailers
D Guiot, D Roux
Journal of retailing 86 (4), 355-371, 2010
6732010
A second-hand shoppers’ motivation scale: Antecedents, consequences, and implications for retailers
D Guiot, D Roux
Journal of retailing 86 (4), 355-371, 2010
6732010
Measuring second-hand shopping motives, antecedents and consequences
D Roux, D Guiot
Recherche et Applications En Marketing (English Edition) 23 (4), 63-91, 2008
1982008
Antecedents of subjective age biases among senior women
D Guiot
Psychology & Marketing 18 (10), 1049-1071, 2001
1232001
Tendance d'âge subjectif: quelle validité prédictive?
D Guiot
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 16 (1), 25-43, 2001
892001
Un cadre d'analyse du processus de vieillissement et de son influence sur le comportement d'achat du consommateur âgé
D Guiot
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 21 (1), 57-79, 2006
742006
Le développement du marché de l'occasion: caractéristiques et enjeux pour le marché du neuf
D Bauhain-Roux, D Guiot
Décisions Marketing, 25-35, 2001
572001
Le développement du marché de l'occasion: caractéristiques et enjeux pour le marché du neuf
D Bauhain-Roux, D Guiot
Décisions Marketing, 25-35, 2001
572001
Une mesure des motivations envers l'achat d'occasion, leurs antécédents et leurs conséquences
D Roux, D Guiot
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 23 (4), 63-95, 2008
562008
Assistive robots to improve the independent living of older persons: results from a needs study
L Fiorini, M De Mul, I Fabbricotti, R Limosani, A Vitanza, G D’Onofrio, ...
Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 16 (1), 92-102, 2021
522021
ATTITUDE FACE À LA MORT ET COMPORTANT D'AJUSTEMENT DES CONSOMMATEURS ÂGES: Vers l'élaboration d'une réponse marketing
B Urien, D Guiot
Décisions Marketing, 23-35, 2007
472007
Age subjectif et segmentation des seniors
D Guiot
Décisions Marketing, 15-23, 1999
441999
An empirical assessment of cross‐cultural age self‐construal measurement: Evidence from three countries
B Barak, D Guiot, A Mathur, Y Zhang, K Lee
Psychology & Marketing 28 (5), 479-495, 2011
412011
Exploring the persuasive effects of a commercial for a pharmaceutical product: the elderly vs young adults
J Perrien, J Roy, D Guiot, E Bastin
Advances in Consumer Research 25 (1), 513-517, 1998
251998
La cyber-résistance du consommateur: quels enjeux pour les entreprises?
I Chalamon, I Chouk, D Guiot, C Benavent
Décisions Marketing, 83-88, 2012
232012
La cyber-résistance du consommateur: quels enjeux pour les entreprises?
I Chalamon, I Chouk, D Guiot, C Benavent
Décisions Marketing, 83-88, 2012
232012
Subjective age biases among adolescent girls
D Guiot
Advances in consumer research 27, 215, 2000
232000
Comprendre le consommateur âgé‎. Nouveaux enjeux et perspectives
D Guiot, B Urien
De Boeck, 2012
212012
Comprendre le consommateur âgé‎. Nouveaux enjeux et perspectives
D Guiot, B Urien
De Boeck, 2012
212012
Re‐examining the effects of aging on household recycling behavior: A study in France
D Guiot, Z Malas, B Urien
Psychology & Marketing 36 (6), 618-629, 2019
162019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20