Follow
Dominique Roux Bauhain
Title
Cited by
Cited by
Year
A second-hand shoppers’ motivation scale: Antecedents, consequences, and implications for retailers
D Guiot, D Roux
Journal of retailing 86 (4), 355-371, 2010
4772010
La résistance du consommateur: proposition d'un cadre d'analyse
D Roux
Recherche et applications en marketing (French Edition) 22 (4), 59-80, 2007
3412007
Anti-consumption and consumer resistance: concepts, concerns, conflicts and convergence
M Lee, D Roux, H Cherrier, B Cova
European Journal of Marketing, 2011
2232011
Am I what I wear? An exploratory study of symbolic meanings associated with secondhand clothing
D Roux
ACR North American Advances, 2006
1832006
Measuring second-hand shopping motives, antecedents and consequences
D Roux, D Guiot
Recherche et Applications En Marketing (English Edition) 23 (4), 63-91, 2008
1422008
Consumer resistance: proposal for an integrative framework
D Roux
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 22 (4), 59-79, 2007
1412007
Macromarketing issues on the sidewalk: How “gleaners” and “disposers”(re) create a sustainable economy
V Guillard, D Roux
Journal of Macromarketing 34 (3), 291-312, 2014
602014
Une mesure des motivations envers l'achat d'occasion, leurs antécédents et leurs conséquences
D Roux, D Guiot
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 23 (4), 63-95, 2008
512008
Ordinary resistance as a parasitic form of action: a dialogical analysis of consumer/firm relations
D Roux
ACR North American Advances, 2007
512007
The body as (another) place: Producing embodied heterotopias through tattooing
D Roux, R Belk
Journal of Consumer Research 46 (3), 483-507, 2019
492019
Le développement du marché de l'occasion: caractéristiques et enjeux pour le marché du neuf
D Bauhain-Roux, D Guiot
Décisions Marketing, 25-35, 2001
492001
Marketing et résistance (s) des consommateurs
D Roux
Economica, 2009
462009
Les orientations envers l'achat d'occasion, le rôle du risque perçu et de l'expertise: quelles implications pour la distribution?
D Roux
Décisions marketing, 9-21, 2004
442004
LES BROCANTES: RÉ-ENCHANTEMENT OU PIRATERIE DES SYSTÈMES MARCHANDS.
D Roux
Revue française du marketing, 2005
432005
In-Store Arousal and Consumers’ Inferences of Manipulative Intent in the Store Environment
R Lunardo, D Roux
European Journal of Marketing, 2015
402015
La propension à résister du consommateur: contribution à l’étude d’une disposition à s’ opposer aux tentatives d’influence marchande
AS Banikema, D Roux
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 29 (2), 34-59, 2014
352014
Consumers faced with telephone selling: metacognition, resistance and strategies
D Roux
ACR North American Advances, 2008
292008
The evoking power of servicescapes: Consumers' inferences of manipulative intent following service environment-driven evocations
R Lunardo, D Roux, D Chaney
Journal of Business Research 69 (12), 6097-6105, 2016
242016
La résistance du consommateur: conceptualisations, échelles d’observation et proposition d’un cadre d’analyse
D Roux
Actes du XXII ème Congrès de l’Association Française du Marketing, 2006
242006
Of counter spaces of provisioning Reframing the sidewalk as a parasite heterotopia
D Roux, V Guillard, V Blanchet
Marketing Theory, 2017
232017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20