Suivre
Jean Emile Gombert
Jean Emile Gombert
Adresse e-mail validée de univ-rennes2.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Metalinguistic development
JE Gombert
University of Chicago Press, 1992
17451992
Le développement métalinguistique
JE Gombert
FeniXX, 1990
12771990
Children's orthographic representations and linguistic transparency: Nonsense word reading in English, French, and Spanish
U Goswami, JE Gombert, LF de Barrera
Applied Psycholinguistics 19 (1), 19-52, 1998
5071998
Phonological awareness as a predictor of recoding skills and syntactic awareness as a predictor of comprehension skills
E Demont, JE Gombert
British journal of educational psychology 66 (3), 315-332, 1996
3531996
Psychologie cognitive de la lecture
M Fayol, JÉ Gombert, P Lecocq, L Sprenger-Charolles, D Zagar
Presses universitaires de France, 1992
2061992
Activités métalinguistiques, lecture et illettrisme
JE Gombert, P Colé
L’acquisition du langage 2, 117-150, 2000
1802000
Atividades metalinguísticas e aprendizagem da leitura
JE Gombert
Metalinguagem e aquisição da escrita: contribuições da pesquisa para a …, 2003
1722003
Implicit and explicit learning to read: Implication as for subtypes of dyslexia
JE Gombert
Current psychology letters. Behaviour, brain & cognition, 2003
1652003
Writing in preliterate children
JE Gombert, M Fayol
Learning and instruction 2 (1), 23-41, 1992
1601992
Implicit and explicit syntactic knowledge and reading in pre‐adolescents
C Gaux, JE Gombert
British Journal of Developmental Psychology 17 (2), 169-188, 1999
1451999
L'apprentissage de la lecture: évolution des procédures et apprentissage implicite
É Demont, JÉ Gombert
Enfance 56 (3), 245-257, 2004
1342004
Activités métalinguistiques et acquisition d'une langue
JÉ Gombert
Acquisition et interaction en langue étrangère, 41-55, 1996
1231996
Metacognition, metalanguage and metapragmatics
JE Gombert
International Journal of psychology 28 (5), 571-580, 1993
1071993
Children with Down syndrome use phonological knowledge in reading
JE Gombert
Reading and writing 15, 455-469, 2002
1032002
Do deaf children use phonological syllables as reading units?
C Transler, J Leybaert, J Gombert
Journal of deaf studies and deaf education 4 (2), 124-143, 1999
1021999
Enseigner la lecture au cycle 2
JE Gombert, S Valdois, R Goigoux, P Mousty, M Fayol
Nathan, 2000
932000
Activité de lecture et activités associées
JE Gombert
Psychologie cognitive de la lecture, 107-140, 1992
871992
Arithmetic problems formulation and working memory load
M Fayol, H Abdi, JE Gombert
Cognition and Instruction 4 (3), 187-202, 1987
871987
Computer‐based training with ortho‐phonological units in dyslexic children: new investigations
J Ecalle, A Magnan, H Bouchafa, JE Gombert
Dyslexia 15 (3), 218-238, 2009
822009
A dimensão morfológica nos principais modelos de aprendizagem da leitura
N Marec-Breton, JE Gombert
Psicologia educacional: Questões contemporâneas, 105-121, 2004
812004
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20