Sam Roggen
Sam Roggen
Mandaatassistent, Universiteit Antwerpen
Geverifieerd e-mailadres voor uantwerpen.be - Homepage
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
You See It Or You Don’t: CinemaScope, Panoramic Perception and the Cinephiliac Moment
S Roggen
LOLA, 2013
42013
No Quarterly Can Be Too Personal: How Sequence Provided a Pragmatic Alternative to the Politique des Auteurs
S Roggen
Journal of British Cinema and Television 10 (2), 340-357, 2013
42013
CinemaScope and the close-up/montage style: new solutions to familiar problems
S Roggen
New Review of Film and Television Studies 17 (2), 148-184, 2019
22019
Gradation of Emphasis in the CinemaScope Westerns of Anthony Mann: A Style Analysis
S Roggen
Projections: The Journal for Movies and Mind 10 (2), 25-48, 2016
22016
Listen and React: Acting Spaces in CinemaScope of the 1950s
S Roggen
Quarterly Review of Film and Video 35 (5), 440-462, 2018
2018
A Cinema of Choice: Film Style in 1950s CinemaScope: Thesis
S Roggen
2018
Notions of Genre: Writings on Popular Film Before Genre Theory
S Roggen
Historical Journal of Film, Radio and Television 37 (3), 579-581, 2017
2017
Playing with Fire: A Counter-Factual History of Fallen Angel
S Roggen
Screening the Past, 2015
2015
A Cinema of Choice? Gradation of Emphasis in CinemaScope
S Roggen
Film-Philosophy Conference 2015: The Evaluation of Form, 2015
2015
Photogénie 2.0: The Video Essay as Evocative Equivalent of the Untranslatable Allure of Cinema
S Roggen
Kunstlicht - Wetenschappelijk Tijdschrift voor Beeldende Kunst, Beeldcultuur …, 2014
2014
Stop the World: A Call for Moments
S Roggen
Photogénie, 2014
2014
The Best of Times and the Worst of Times: Notes on ‘Cinephilia Rediscovered’
S Roggen
Photogénie, 2012
2012
Een Stijlanalyse van Yi yi, of Hoe Edward Yang Poëzie uit Chaos Distilleert
S Roggen
Cinemagie, 40-49, 2012
2012
L'heure d'été: Analyse van een Grenzeloze Locus Dramaticus
S Roggen
Cinemagie, 54-61, 2011
2011
The Face in the Misty Light: Gene Tierney en de Sterrenmachine
S Roggen
Cinemagie, 88-98, 2011
2011
A House on Archer Avenue: Cinefilie in de Filmische Ruimte van Wes Anderson
S Roggen
Cinemagie, 51-59, 2011
2011
Photogénie 2.0
SAM ROGGEN
Cutting Rates and Shot Scales in 1950s CinemaScope: A Systematic Style Analysis
S Roggen
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–18