A classification system for teachers’ motivational behaviors recommended in self-determination theory interventions. A Ahmadi, M Noetel, P Parker, RM Ryan, N Ntoumanis, J Reeve, ... Journal of Educational Psychology, 2023 | 113 | 2023 |
Performance grading and motivational functioning and fear in physical education: A self-determination theory perspective C Krijgsman, M Vansteenkiste, J van Tartwijk, J Maes, L Borghouts, ... Learning and Individual Differences 55, 202-211, 2017 | 88 | 2017 |
Where to go and how to get there: Goal clarification, process feedback and students’ need satisfaction and frustration from lesson to lesson C Krijgsman, T Mainhard, J van Tartwijk, L Borghouts, M Vansteenkiste, ... Learning and Instruction 61, 1-11, 2019 | 67 | 2019 |
How does knowledge about the criteria for an upcoming test relate to adolescents’ situational motivation in physical education? A self-determination theory approach L Haerens, C Krijgsman, A Mouratidis, L Borghouts, G Cardon, ... European Physical Education Review 25 (4), 983-1001, 2019 | 53 | 2019 |
Do goal clarification and process feedback positively affect students’ need-based experiences? A quasi-experimental study grounded in Self-Determination Theory C Krijgsman, T Mainhard, L Borghouts, J van Tartwijk, L Haerens Physical Education and Sport Pedagogy 26 (5), 483-503, 2021 | 19 | 2021 |
Duurzame innovaties in het onderwijs: een systematische literatuurreview: de invloed van (gespreid) leiderschap en de samenhang met contextuele, relationele en individuele condities C Krijgsman, M Snoek, S Abels, M Dekkers, M van Gemert, M Thurlings Eindhoven School of Education, 2022 | 2 | 2022 |
Toetsing en motivatie. Synergie en balans in formatief handelen en summatief toetsen beïnvloeden vanuit een systemisch perspectief C Krijgsman, L Borghouts, T Mainhard, J Van Tartwijk, L Haerens Pedagogische Studiën 100 (3), 2023 | 1 | 2023 |
Assessment and motivation: a self-determination theory perspective on performance grading, goal clarification and process feedback in physical education C Krijgsman | 1 | 2021 |
Assessment and motivation. Influencing synergy and balance in formative and summative assessments from a systemic perspective C Krijgsman, L Borghouts, T Mainhard, J van Tartwijk, L Haerens PEDAGOGISCHE STUDIEN 100 (3), 2023 | | 2023 |
Beoordelen en motivatie van leerlingen in de gymles C Krijgsman, LB Borghouts, MT Mainhard, JWF van Tartwijk, L Haerens Examens: Tijdschrift voor de Toetspraktijk 1, 19-26, 2023 | | 2023 |
Profielen van behoefte bevrediging en frustratie: Temporele stabiliteit en associaties met motivatie C Krijgsman, I Tóth-Király, L Hornstra, L Haerens, JWF van Tartwijk, ... Onderwijs Research Dagen 2023: Kans op Balans, 2023 | | 2023 |
Temporal stability of need satisfaction and frustration profiles and their association with motivational functioning C Krijgsman, I Tóth-Király, L Hornstra, L Haerens, JWF van Tartwijk, ... 20th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction …, 2023 | | 2023 |
Formatief handelen bij lichamelijke opvoeding C Krijgsman | | 2023 |
Stoppen met beoordelen is geen oplossing LB Borghouts, C Krijgsman, G Weeldenburg, M Slingerland Lichamelijke Opvoeding magazine 7 (111), B54-B55, 2023 | | 2023 |
Motiverend evalueren C Krijgsman, MT Mainhard, JWF van Tartwijk, LB Borghouts, L Haerens | | 2023 |
A systematic literature review on sustainable educational innovations: The role of multilevel distributed leadership C Krijgsman, M Snoek, MCG Thurlings 20th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction …, 2023 | | 2023 |
Innovaties in het onderwijs duurzaam implementeren: De rol van gespreid leiderschap. MCG Thurlings, C Krijgsman, M Snoek VELON congres, 2023 | | 2023 |
A systematic review on sustainable educational innovations: The role of (distributed) leadership C Krijgsman, M Snoek, MCG Thurlings EARLI, 2023 | | 2023 |
Duurzame innovaties in het onderwijs: Een systematische literatuurreview C Krijgsman, M Snoek, S Abels, M Dekkers, M van Gemert, M Thurlings Hogeschool van Amsterdam, 2022 | | 2022 |
De rol van docentonderzoek in de OMO-school: Onderzoeksmatig werken aan onderwijskwaliteit C Krijgsman, K Derksen Ons Middelbaar Onderwijs (OMO), 2022 | | 2022 |