Casper Hulshof
Casper Hulshof
Geverifieerd e-mailadres voor uu.nl - Homepage
TitelGeciteerd doorJaar
Urban myths about learning and education
P De Bruyckere, PA Kirschner, CD Hulshof
Academic Press, 2015
712015
Towards educational data mining: Using data mining methods for automated chat analysis to understand and support inquiry learning processes
A Anjewierden, B Kolloffel, C Hulshof
632007
Using just-in-time information to support scientific discovery learning in a computer-based simulation
CD Hulshof, T De Jong
Interactive Learning Environments 14 (1), 79-94, 2006
522006
FILE: A tool for the study of inquiry learning
CD Hulshof, P Wilhelm, JJ Beishuizen, H van Rijn
Computers in Human Behavior 21 (6), 945-956, 2005
352005
Log file analysis
CD Hulshof
292004
Determinants of discovery learning
T De Jong, JJ Beishuizen, CD Hulshof, F Prins, H Van Rijn, ...
Lawrence Erlbaum Associates, 2005
272005
ZAPs: Using interactive programs for learning psychology
CD Hulshof, THS Eysink, S Loyens, T de Jong
Interactive Learning Environments 13 (1-2), 39-53, 2005
232005
Psychologists' judgements of diagnostic activities: Deviations from a theoretical model
M Groenier, JM Pieters, CD Hulshof, P Wilhelm, CLM Witteman
Clinical psychology & psychotherapy 15 (4), 256-265, 2008
192008
Technology in Education: What Teachers Should Know.
P De Bruyckere, PA Kirschner, CD Hulshof
American Educator 40 (1), 12, 2016
172016
Discovery of Ideas and Ideas about Discovery: The influence of prior knowledge on scientific discovery learning in computer-based simulations.
C Hulshof
162001
The ZAP project: designing interactive computer tools for learning psychology
C Hulshof, T Eysink, T Jong
Innovations in education and teaching international 43 (4), 337-351, 2006
132006
Discovery of ideas and ideas about discovery
C Hulshof
Publisher: Twente University Press, Enschede, the Netherlands (www. tup …, 2001
102001
Jongens zijn slimmer dan meisjes XL
P De Bruyckere, P Kirschner, C Hulshof
Lannoo Meulenhoff-Belgium, 2017
92017
Jongens zijn slimmer dan meisjes: 35 mythes over leren en onderwijs
P De Bruyckere, C Hulshof, PA Kirschner
LannoCampus, 2018
42018
Zin en onzin van leren met ICT.
B De Vries, CD Hulshof
Pedagogische studiën 82 (2), 181-189, 2005
42005
Towards educational data mining: Using data mining methods for automated chat analysis and support inquiry learning processes
AA Anjewierden, B Kollöffel, C Hulshof
Crete, Greece, 2007
32007
Psychologie interactief ervaren en ontdekken: het ZAP-project.
THS Eysink, CD Hulshof, S Loyens, AJM de Jong, JM Pieters, W te Winkel
Onderzoek van onderwijs 32 (4), 64-66, 2003
32003
ZAP: interactief ervaren en ontdekken in het psychololgieonderwijs.
THS Eysink, AJM de Jong, CD Hulshof, M Mirande, JC van der Veen, ...
Van trend naar transformatie. ICT innovaties in het hoger onderwijs., 201-215, 2005
22005
The influence of different types of prior knowledge on the learning process in two discovery learning environments
CD Hulshof, AJM de Jong, W van Joolingen
Universiteit Twente, vakgroep IST, 1998
21998
Hoe psychologen tot een diagnose komen. Van beschrijvende naar verklarende diagnostiek.
M Groenier, CD Hulshof, P Wilhelm
Psycholoog 45 (5), 35-41, 2010
12010
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20