The Use of ICT in Education: a survey of schools in E urope P Wastiau, R Blamire, C Kearney, V Quittre, E Van de Gaer, C Monseur European journal of education 48 (1), 11-27, 2013 | 664 | 2013 |
Reading for change: Performance and engagement across countries: Results of PISA 2000 I Kirsch, J De Jong, D Lafontaine, J McQueen, J Mendelovits, C Monseur OCDE, Paris, France, 2003 | 561 | 2003 |
Gender differences in variability and extreme scores in an international context A Baye, C Monseur Large-scale Assessments in Education 4, 1-16, 2016 | 160 | 2016 |
Efficiency and equity M Demeuse, M Crahay, C Monseur In pursuit of equity in education: Using international indicators to compare …, 2001 | 123 | 2001 |
Measuring the equivalence of item difficulty in the various versions of an international test A Grisay, C Monseur Studies in educational evaluation 33 (1), 69-86, 2007 | 108 | 2007 |
Social inequalities of post-secondary educational aspirations: Influence of social background, school composition and institutional context V Dupriez, C Monseur, M Van Campenhoudt, D Lafontaine European educational research journal 11 (4), 504-519, 2012 | 99 | 2012 |
Composition académique et sociale des établissements, efficacité et inégalités scolaires: une comparaison internationale C Monseur, M Crahay Revue française de pédagogie 164 (3), 55-66, 2008 | 92 | 2008 |
Plausible values: How to deal with their limitations C Monseur, R Adams Journal of applied measurement 10 (3), 2009 | 78 | 2009 |
Gender gap in comparative studies of reading comprehension: To what extent do the test characteristics make a difference? D Lafontaine, C Monseur European Educational Research Journal 8 (1), 69-79, 2009 | 75 | 2009 |
Equivalence of item difficulties across national versions of the PIRLS and PISA reading assessements A Grisay, E Gonzalez, C Monseur IERI 2, 2009 | 70 | 2009 |
The computation of equating errors in international surveys in education C Monseur, A Berezner Journal of Applied measurement 8 (3), 2007 | 66 | 2007 |
PISA test format assessment and the local independence assumption C Monseur, A Baye, D Lafontaine, V Quittre IERI Monographs Series. Issues and Methodologies in Large-Scale assessments. 4, 2011 | 51 | 2011 |
Gérer l'hétérogénéité des élèves: Méthodes de regroupement des élèves dans l'enseignement obligatoire C Monseur, M Demeuse Cahiers du Service de Pédagogie expérimentale, 2001 | 46 | 2001 |
Equity in opportunity-to-learn and achievement in reading: A secondary analysis of PISA 2009 data D Lafontaine, A Baye, S Vieluf, C Monseur Studies in Educational Evaluation 47, 1-11, 2015 | 45 | 2015 |
Structure des systèmes éducatifs et équité: un éclairage international C Monseur, D Lafontaine De Boeck, Bruxelles, Belgium, 2012 | 42 | 2012 |
Efficacité et équité dans les systèmes éducatifs: les deux faces d'une même pièce? M Demeuse, M Crahay, C Monseur 2-8041-4712-6, 2005 | 41 | 2005 |
Les compétences des jeunes de 15 ans en Communauté française en lecture, en mathématiques et en sciences: résultats de l'enquête PISA 2000 D Lafontaine, A Baye, R Burton, I Demonty, A Matoul, C Monseur Cahiers du Service de pédagogie expérimentale 13, 2003 | 35 | 2003 |
L'organisation des systèmes éducatifs: Quel impact sur l'efficacité et l'équité? C Monseur, D Lafontaine De Boeck, Bruxelles, Belgium, 2009 | 34 | 2009 |
Etude exploratoire sur la mise en oeuvre de nouvelles mesures visant à lutter contre les phénomènes de ségrégation scolaire et d'inéquité au sein du système éducatif de la … M Demeuse, A Derobertmasure, N Friant, T Herremans, C Monseur, ... | 32 | 2007 |
Les évaluations externes permettent-elles une régulation efficace? C Monseur, M Demeuse 2-8041-4712-6, 2005 | 31 | 2005 |