Follow
Anna Van Cauwenberge
Anna Van Cauwenberge
Associate Research Director, Ipsos European Public Affairs
Verified email at ipsos.com
Title
Cited by
Cited by
Year
“TV no longer commands our full attention”: Effects of second-screen viewing and task relevance on cognitive load and learning from news
A Van Cauwenberge, G Schaap, R Van Roy
Computers in Human Behavior 38, 100-109, 2014
2112014
Emerging consumption patterns among young people of traditional and internet news platforms in the Low Countries
A Van Cauwenberge, L d'Haenens, H Beentjes
Observatorio (OBS*) 4 (3), 335-352, 2010
622010
Young people’s news orientations and uses of traditional and new media for news
A Van Cauwenberge, L d’Haenens, H Beentjes
Communications 38 (4), 367-388, 2013
362013
Covering the European Union: from an intergovernmental towards a supranational perspective?
A Van Cauwenberge, D Gelders, W Joris
Javnost-The Public 16 (4), 41-54, 2009
302009
Op zoek naar verklaringen van sensatie in het nieuws: Een vergelijking tussen Nederlandse, Vlaamse, Waalse, en Franse televisiejournaals [Explaining sensationalism in†…
M Kleemans, A Van Cauwenberge, LSJ d'Haenens, ...
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap 36 (4), 301-319, 2008
19*2008
How to take advantage of tablet computers: Effects of news structure on recall and comprehension
A Van Cauwenberge, L d'Haenens, H Beentjes
Communications: The European Journal of Communication Research 40 (4), 425-446, 2015
172015
Een typologie van jonge nieuwsgebruikers in een multimediaal landschap
A Van Cauwenberge, H Beentjes, L d’Haenens
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap 39 (1), 2011
172011
Second screening for news: Effects of presentation on information processing and program liking
G Schaap, M Kleemans, A Van Cauwenberge
Computers in Human Behavior 84, 76-85, 2018
162018
Het Verdrag van Lissabon in het nieuws: Een crossnationale analyse van nieuwsframes in de kwaliteitspers
A Van Cauwenberge, D Gelders, W Joris
Res Publica 51 (2), 199-216, 2009
32009
The quest for young eyes. Aandacht voor nieuws bij jonge mensen in de Lage Landen
A Van Cauwenberge
Radboud Universiteit Nijmegen, 2015
22015
Opgroeien met media: Digitale geletterdheid en mediawijsheid bij kinderen
Marcel Broersma, Anna Van Cauwenberge, JoŽlle Swart, Lucy Frowijn, Hanne ...
https://pure.rug.nl/ws/portalfiles/portal/173891592†…, 2020
2020
The quest for young eyes. Blootstelling aan en vermijden van nieuws bij jongeren en jongvolwassenen in Nederland en Vlaanderen
A Van Cauwenberge, L d'Haenens, H Beentjes
Stimuleringsfonds voor de Pers; Den Haag, 2011
2011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–12