Suivre
Serge Bibauw
Serge Bibauw
Asst. Professor of French Language Teaching at UCLouvain
Adresse e-mail validée de uclouvain.be - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Discussing with a computer to practice a foreign language: research synthesis and conceptual framework of dialogue-based CALL
S Bibauw, T François, P Desmet
Computer Assisted Language Learning 32 (8), 827-877, 2019
1272019
Dialogue systems for language learning: a meta-analysis
S Bibauw, W Van den Noortgate, T François, P Desmet
Language Learning & Technology 26 (1), 1-24, 2022
542022
Écriture réflexive et réflexion critique dans l’exercice du compte rendu
S Bibauw
Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur 26 (1), 2010
372010
Not all dialogues are created equal: Instance weighting for neural conversational models
P Lison, S Bibauw
Proceedings of the SIGDIAL 2017 Conference, Saarbrücken, Germany, 384–394, 2017
332017
Les pratiques d’écriture réflexive en contexte de formation générale
S Bibauw, JL Dufays
Repères pédagogiques 1 (2), 13-29, 2010
322010
Dialogue Systems for Language Learning: Chatbots and beyond
S Bibauw, T François, P Desmet
The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Technology, 121-134, 2022
262022
Dialogue-based CALL: an overview of existing research
S Bibauw, T François, P Desmet
Critical CALL–Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy, 57-64, 2015
252015
The BEA 2023 Shared Task on Generating AI Teacher Responses in Educational Dialogues
A Tack, E Kochmar, Z Yuan, S Bibauw, C Piech
Proceedings of the 18th Workshop on Innovative Use of NLP for Building …, 2023
112023
Des pratiques réflexives au 3e degré du secondaire: pourquoi? comment?
M Slingeneyer, S Bibauw
Enjeux. Revue de formation continuée et de didactique du français 77, 45-82, 2010
42010
Instructional design and natural language processing in dialogue-based CALL
S Bibauw, T François, P Desmet
CALICO 2016, 2016
22016
Développer la réflexivité par l’écrit en fin de secondaire
M Slingeneyer, S Bibauw
Bulletin d'échanges des professeurs de français 19, 8-15, 2009
22009
Dialogue-based CALL: a multilevel meta-analysis
S Bibauw, W Van den Noortgate, T François, P Desmet
LEAD Summer School in L2 Acquisition, 2018
12018
The effectiveness of dialogue-based CALL on L2 proficiency development: a meta-analysis
S Bibauw, T François, P Desmet
CALICO Conference, Date: 2017/05/16-2017/05/20, Location: Flagstaff, AZ, 2017
12017
Francophonie et langue française en Amérique du Sud
S Bevilacqua, S Bibauw, E Lousada, L Masello, VE Torres
Universidad de los Andes, 2016
12016
Conversational agents for language learning: state of the art and avenues for research on task-based agents
S Bibauw, T François, P Desmet
CALICO 2015, 2015
12015
L’écriture réflexive dans le contexte de la transition secondaire-université. Enquête auprès des élèves et des étudiants
M Slingeneyer, S Bibauw
Bulletin d échanges des professeurs de français 20, 2010
1*2010
Quels rôles pour l’apprenant, l’enseignant et l’IA?
S Bibauw
2024
Which interactivity matters in TSLL? Agency, engagement and negotiation in Conversational AI
S Bibauw
Technology for Second Language Learning Conference 2023, 2023
2023
Frequency of occurrence in output helps predict incidental vocabulary learning
S Bibauw, T François, P Desmet
AAAL 2023 Conference, 2023
2023
Can we detect short term fluency development after 2 hours of chat with a dialogue system?
S Bibauw, T François, P Desmet
CALICO 2022, 2022
2022
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20