Development of the Reading Comprehension Strategies Questionnaire (RCSQ) for late elementary school students R Bogaert, E Merchie, Y Rosseel, H Van Keer Frontiers in Psychology 13, 2022 | 6 | 2022 |
The Impact of a Tier 1 Intervention on Fifth and Sixth Graders’ Reading Comprehension, Reading Strategy Use, and Reading Motivation R Bogaert, E Merchie, K Van Ammel, H Van Keer Learning Disability Quarterly, 07319487221145691, 2023 | 5 | 2023 |
Development of a progress monitoring tool for upper primary students’ reading comprehension R Bogaert, E Merchie, K Aesaert, H Van Keer 19th Biennial EARLI Conference, 2021 | 2 | 2021 |
Een bonte waaier aan leesstrategieën R Bogaert, K Van Ammel FONS (BRUGGE) 6 (2), 34-36, 2020 | 2 | 2020 |
Leer leerlingen strategische lezers te worden A Rogiers, R Bogaert, K Van Ammel, E Merchie, H Van Keer De zeven pijlers van onderwijs in begrijpend lezen, 85-110, 2022 | 1 | 2022 |
Development of a measurement instrument for upper primary students’ reading strategy use R Bogaert, E Merchie, H Van Keer 19th Biennial EARLI Conference, 2021 | 1 | 2021 |
Betere en meer gemotiveerde begrijpende lezers in de klas? Van onderzoeksbevindingen naar concrete handvatten voor de praktijk R Bogaert, K Van Ammel HSN-35 Conferentie Onderwijs Nederlands, 2022 | | 2022 |
Reading comprehension promotion by strategy instruction: From late elementary to secondary education R Bogaert, K Van Ammel, E Merchie, K Aesaert, H Van Keer Scientific Network Meeting W000519N on ‘Developing and stimulating …, 2021 | | 2021 |
Tier 1 reading intervention: Promoting late elementary students’ reading comprehension, motivation and strategy use R Bogaert, E Merchie, H Van Keer 28th Annual Meeting of the Society for Scientific Studies of Reading (SSSR), 2021 | | 2021 |
Teachers' knowledge and beliefs about reading comprehension instruction: differences across tracks? K Van Ammel, K Aesaert, R Bogaert, H Van Keer 19th Biennial EARLI Conference, 2021 | | 2021 |
Individual differences in late elementary graders’ reading comprehension strategy use R Bogaert, E Merchie, H Van Keer 27th Annual Meeting of the Society for Scientific Studies of Reading (SSSR), 2020 | | 2020 |
Begrijpend lezen, instructieprincipe 4: stimuleer interactie tussen leerlingen K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer Didactiek Nederlands: Handboek, 2020 | | 2020 |
Begrijpend lezen, instructieprincipe 1: bevorder de leesmotivatie K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer Didactiek Nederlands: Handboek, 2020 | | 2020 |
Beter en gemotiveerd begrijpend lezen: vier instructieprincipes in samenhang K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer Didactiek Nederlands: Handboek, 2020 | | 2020 |
Begrijpend lezen, instructieprincipe 3: voorzie in expliciete strategie-instructie K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer Didactiek Nederlands: Handboek, 2020 | | 2020 |
Begrijpend lezen, instructieprincipe 2: besteed aandacht aan functioneel lezen K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer Didactiek Nederlands: Handboek, 2020 | | 2020 |
Learning from texts and mind maps: an eye-tracking and retrospective interview study E Merchie, R Bogaert, H Van Keer, L Catrysse EARLI 2019, 52-52, 2019 | | 2019 |
Investigating differentiated instruction in a text-learning strategy intervention with mind maps R Bogaert, E Merchie, H Van Keer 18th EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, 2019 | | 2019 |