Volgen
Rielke Bogaert
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Development of the Reading Comprehension Strategies Questionnaire (RCSQ) for late elementary school students
R Bogaert, E Merchie, Y Rosseel, H Van Keer
Frontiers in Psychology 13, 2022
62022
The Impact of a Tier 1 Intervention on Fifth and Sixth Graders’ Reading Comprehension, Reading Strategy Use, and Reading Motivation
R Bogaert, E Merchie, K Van Ammel, H Van Keer
Learning Disability Quarterly, 07319487221145691, 2023
52023
Development of a progress monitoring tool for upper primary students’ reading comprehension
R Bogaert, E Merchie, K Aesaert, H Van Keer
19th Biennial EARLI Conference, 2021
22021
Een bonte waaier aan leesstrategieën
R Bogaert, K Van Ammel
FONS (BRUGGE) 6 (2), 34-36, 2020
22020
Leer leerlingen strategische lezers te worden
A Rogiers, R Bogaert, K Van Ammel, E Merchie, H Van Keer
De zeven pijlers van onderwijs in begrijpend lezen, 85-110, 2022
12022
Development of a measurement instrument for upper primary students’ reading strategy use
R Bogaert, E Merchie, H Van Keer
19th Biennial EARLI Conference, 2021
12021
Betere en meer gemotiveerde begrijpende lezers in de klas? Van onderzoeksbevindingen naar concrete handvatten voor de praktijk
R Bogaert, K Van Ammel
HSN-35 Conferentie Onderwijs Nederlands, 2022
2022
Reading comprehension promotion by strategy instruction: From late elementary to secondary education
R Bogaert, K Van Ammel, E Merchie, K Aesaert, H Van Keer
Scientific Network Meeting W000519N on ‘Developing and stimulating …, 2021
2021
Tier 1 reading intervention: Promoting late elementary students’ reading comprehension, motivation and strategy use
R Bogaert, E Merchie, H Van Keer
28th Annual Meeting of the Society for Scientific Studies of Reading (SSSR), 2021
2021
Teachers' knowledge and beliefs about reading comprehension instruction: differences across tracks?
K Van Ammel, K Aesaert, R Bogaert, H Van Keer
19th Biennial EARLI Conference, 2021
2021
Individual differences in late elementary graders’ reading comprehension strategy use
R Bogaert, E Merchie, H Van Keer
27th Annual Meeting of the Society for Scientific Studies of Reading (SSSR), 2020
2020
Begrijpend lezen, instructieprincipe 4: stimuleer interactie tussen leerlingen
K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer
Didactiek Nederlands: Handboek, 2020
2020
Begrijpend lezen, instructieprincipe 1: bevorder de leesmotivatie
K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer
Didactiek Nederlands: Handboek, 2020
2020
Beter en gemotiveerd begrijpend lezen: vier instructieprincipes in samenhang
K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer
Didactiek Nederlands: Handboek, 2020
2020
Begrijpend lezen, instructieprincipe 3: voorzie in expliciete strategie-instructie
K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer
Didactiek Nederlands: Handboek, 2020
2020
Begrijpend lezen, instructieprincipe 2: besteed aandacht aan functioneel lezen
K Van Ammel, R Bogaert, A Rogiers, H Van Keer
Didactiek Nederlands: Handboek, 2020
2020
Learning from texts and mind maps: an eye-tracking and retrospective interview study
E Merchie, R Bogaert, H Van Keer, L Catrysse
EARLI 2019, 52-52, 2019
2019
Investigating differentiated instruction in a text-learning strategy intervention with mind maps
R Bogaert, E Merchie, H Van Keer
18th EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, 2019
2019
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–18