The costs and benefits of metaphor IA Noveck, M Bianco, A Castry Metaphor and Symbol 16 (1-2), 109-121, 2001 | 133 | 2001 |
Mining Texts, Learner Productions and Strategies with ReaderBench M Dascalu, P Dessus, M Bianco, S Trausan-Matu, A Nardy Educational data mining, 345-377, 2014 | 82 | 2014 |
ReaderBench: Automated evaluation of collaboration based on cohesion and dialogism M Dascalu, S Trausan-Matu, DS McNamara, P Dessus International journal of computer-supported collaborative learning 10 (4 …, 2015 | 80 | 2015 |
Early training in oral comprehension and phonological skills: Results of a three-year longitudinal study M Bianco, P Bressoux, AL Doyen, E Lambert, L Lima, C Pellenq, ... Scientific Studies of Reading 14 (3), 211-246, 2010 | 79 | 2010 |
ReaderBench, an environment for analyzing text complexity and reading strategies M Dascalu, P Dessus, Ş Trausan-Matu, M Bianco, A Nardy International Conference on Artificial Intelligence in Education, 379-388, 2013 | 75 | 2013 |
Impact of early code‐skill and oral‐comprehension training on reading achievement in first grade M Bianco, C Pellenq, E Lambert, P Bressoux, L Lima, AL Doyen Journal of Research in Reading, 2012 | 60 | 2012 |
Chapitre 2. Effet-classe et effet-maître dans l'enseignement primaire: vers un enseignement efficace de la compréhension? M Bianco, P Bressoux Pédagogies en développement, 35-54, 2009 | 58 | 2009 |
Long‐term teacher effects on pupils' learning gains P Bressoux*, M Bianco Oxford review of education 30 (3), 327-345, 2004 | 58 | 2004 |
Du langage oral a la comprehension de l'ecrit M Bianco Presses Universitaires de Grenoble, 2015 | 53 | 2015 |
La compréhension de textes: peut-on l’apprendre et l’enseigner? M Bianco Psychologie des apprentissages scolaires, 230-256, 2010 | 34 | 2010 |
Contextual effects on metaphor comprehension: Experiment and simulation B Lemaire, M Bianco | 33 | 2003 |
Apprendre à comprendre: l’entraînement à l’utilisation des marques linguistiques M Bianco Aider les élèves à comprendre, du texte au multimédia, 156-181, 2003 | 29 | 2003 |
ReaderBench: An integrated tool supporting both individual and collaborative learning M Dascalu, LL Stavarache, S Trausan-Matu, P Dessus, M Bianco, ... Proceedings of the fifth international conference on learning analytics and …, 2015 | 19 | 2015 |
Comment enseigner les stratégies de compréhension en lecture M Bianco, L Lima, E Sylvestre Comprendre les apprentissages, 48-68, 2004 | 17 | 2004 |
La compréhension en quelques points M Bianco, M Coda La compréhension, 93-97, 2002 | 17 | 2002 |
ReaderBench: The learning companion M Dascalu, L Stavarache, P Dessus, S Trausan-Matu, D Mcnamara, ... 17th Int. Conf. on Artificial Intelligence in Education (AIED 2015), 2015 | 15 | 2015 |
Compréhension [Cycle 2, GS, CP, CE] M Bianco, M Coda, M Fayol, D Gourgue, E Robert éd. de la Cigale, 2002 | 14 | 2002 |
Un modèle de compréhension de textes fondé sur l'analyse de la sémantique latente B Lemaire, M Bianco, E Sylvestre, I Noveck La cognition entre individu et société, 309-320, 2001 | 14 | 2001 |
ReaderBench: an integrated cohesion-centered framework M Dascalu, LL Stavarache, P Dessus, S Trausan-Matu, DS McNamara, ... Design for Teaching and Learning in a Networked World, 505-508, 2015 | 13 | 2015 |
La compréhension des anaphores lors de la lecture chez les enfants de 8 à 11 ans: Influence des scripts, de la surface du texte et de la tâche anticipée M Bianco Université Pierre Mendès France (Grenoble), 1992 | 13 | 1992 |