Simon Boone
TitleCited byYear
In search of the mechanisms conducive to class differentials in educational choice: A mixed method research
S Boone, M Van Houtte
The Sociological Review 61 (3), 549-572, 2013
632013
Why are teacher recommendations at the transition from primary to secondary education socially biased? A mixed-methods research
S Boone, M Van Houtte
British Journal of Sociology of Education 34 (1), 20-38, 2013
622013
How tracking structures attitudes towards ethnic out-groups and interethnic interactions in the classroom: an ethnographic study in Belgium
L Van Praag, S Boone, PAJ Stevens, M Van Houtte
Social Psychology of Education 18 (1), 165-184, 2015
212015
De paradox van het watervalsysteem: Wanneer het groeperen van studenten in homogene groepen tot meer heterogeniteit leidt in het beroepsonderwijs
L Van Praag, S Boone, P Stevens, M Van Houtte
Sociologos 36 (2), 82-101, 2015
14*2015
Sociale ongelijkheid bij de overgang van basis-naar secundair onderwijs
S Boone, M Van Houtte
Eindrapport van het OBPWO-project 7, 2010
122010
De overgang van basis-naar secundair onderwijs: een bron van bijkomende onderwijsongelijkheden?
S Boone, M Van Houtte
Armoede en Sociale Uitsluiting: jaarboek 2013, 309-324, 2013
102013
Vroege OriŽntering: bron van ongelijkheid
S Boone, M Van Houtte
Het onderwijsdebat: waarom de hervorming van het secundair broodnodig is†…, 2014
92014
De context van ongelijkheid: bepalende factoren bij de overgang van basis-naar secundair onderwijs
S Boone
Ghent University, 2013
82013
Social inequalities in educational choice at the transition from primary to secondary education: A matter of rational calculation
S Boone, M Van Houtte
Kultura i Edukacja/Culture and Education 91, 188-214, 2012
72012
Class composition as a frame of reference for teachers? The influence of class context on teacher recommendations
S Boone, S Thys, P Van Avermaet, M Van Houtte
British Educational Research Journal 44 (2), 274-293, 2018
52018
Eindrapport van het OBPWO-project 07.03: Sociale ongelijkheid bij de overgang van basis-naar secundair onderwijs
S Boone, M Van Houtte
Universiteit Gent: Vakgroep sociologie, 2010
4*2010
Dropping down the cascade system: comparing the educational trajectories and perceptions towards tracking between and within ethnic minority and majority students in Belgium
L Van Praag, S Boone, M Van Houtte, P Stevens
Transitions (Role/Status Exits and Entries), 2012
32012
Urban: rural differences in educational choice: a matter of local labour market conditions?
S Boone, M Van Houtte
Transitions (Role/Status Exits and Entries), 2012
32012
Is dat iets voor mij, juf? Leerlingen versterken in het keuzeproces van basis naar secundair
K Goosen, S Boone, B Dehertogh, D Kavadias, P Mahieu, ...
22017
De paradox van het watervalsysteem: wanneer het groeperen van leerlingen in homogene groepen tot meer heterogeniteit leidt in het beroepsonderwijs
L Van Praag, S Boone, P Stevens, M Van Houtte
Onderwijs Research Dagen: Over Waarderen, 2013
22013
Long and winding roads: educational decision-making of youngsters at risk of early school leaving in Flanders
L Van Praag, S Boone, R Van Caudenberg, W Nouwen, C Timmerman
Educational Studies, 1-16, 2019
12019
Social class and educational decision-making in a choice-driven education system: a mixed-methods study
M Seghers, S Boone, P Van Avermaet
British Journal of Sociology of Education, 1-19, 2019
12019
Transition from primary to secondary education in a rigidly tracked system: the case of Flanders
S Boone, M Seghers, M Van Houtte
Educational Choices, Transitions and Aspirations in Europe, 65-84, 2018
12018
Tracking
M Van Houtte, S Boone
Dictionnaire de l'ťducation, 834-836, 2017
12017
The transition from primary to secondary education in Flanders: the role of teachers and the school context
S Boone, S Thys, P Van Avermaet, M Van Houtte
Public scholarship to educate diverse democracies: American Educational†…, 2016
12016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20