Follow
Eline Vanassche
Eline Vanassche
Verified email at uel.ac.uk - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
The state of the art in self-study of teacher education practices: A systematic literature review
E Vanassche, G Kelchtermans
Journal of curriculum studies 47 (4), 508-528, 2015
3612015
The state of the art in Self-Study of Teacher Education Practices: a systematic literature review
E Vanassche, G Kelchtermans
Journal of curriculum studies 47 (4), 508-528, 2015
3612015
Teacher educators' professionalism in practice: Positioning theory and personal interpretative framework
E Vanassche, G Kelchtermans
Teaching and Teacher Education 44, 117-127, 2014
2232014
Facilitating self-study of teacher education practices: Toward a pedagogy of teacher educator professional development
E Vanassche, G Kelchtermans
Professional Development in Education 42 (1), 100-122, 2016
1272016
InFo-TED: Bringing policy, research, and practice together around teacher educator development
E Vanassche, F Rust, PF Conway, K Smith, H Tack, R Vanderlinde
International Teacher Education: Promising Pedagogies (Part C)(Advances in …, 2015
792015
A narrative analysis of a teacher educator’s professional learning journey
E Vanassche, G Kelchtermans
European Journal of Teacher Education 39 (3), 355-367, 2016
682016
Micropolitics in the education of teachers: Power, negotiation, and professional development
G Kelchtermans, E Vanassche
The SAGE Handbook of Research on Teacher Education, 441, 2017
472017
(Re) constructing teacher educators' professionalism: biography, workplace and pedagogy
E Vanassche
232014
Lessen uit LOEP: Lerarenopleiders Onderzoeken hun Eigen Praktijk
G Kelchtermans, E Vanassche, A Deketelaere
Maklu, 2014
172014
Stories of/on citizenship education: a case of participatory planning
J Vandenabeele, E Vanassche, D Wildemeersch
International Journal of Lifelong Education 30 (2), 171-185, 2011
162011
" Stel een andere vraag en je krijgt een ander antwoord". Reflecties over onderzoek door leraren
G Kelchtermans, E Vanassche
Pedagogische Studiën 87 (4), 296-305, 2010
142010
Self-study onderzoek door lerarenopleiders onder de loep. Een internationale literatuurstudie
E Vanassche, G Kelchtermans
Pedagogische Studiën 91 (2), 131-146, 2014
92014
De professionele leerreis van een lerarenopleider in een LOEP-project: Een narratieve analyse
E Vanassche, G Kelchtermans
VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders 34 (4), 95-106, 2013
82013
Evaluatie van het professionaliseringsbeleid van basis-en secundaire scholen (onderzoeksrapport OBPWO 07.01)
K Ballet, H Colpin, V März, C Baeyens, H De Greve, E Vanassche
KU Leuven: Centrum voor Onderwijsbeleid en-vernieuwing, 2010
52010
De professionele identiteit van lerarenopleiders
E Vanassche
VELON, 2016
42016
Opleidersprofessionaliteit: de relatie tussen de positionering van lerarenopleiders en hun opleidingspraktijk
E Vanassche, G Kelchtermans
VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders 36 (1), 65-76, 2015
22015
Leren en helpen leren in professionele leergemeenschappen: Een LOEP-casus
E Vanassche, G Kelchtermans
VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders 36 (4), 49-60, 2015
22015
In the eye of the storm: Reclaiming the ‘pedagogical’in teacher education
E Vanassche
12016
Mentoring as the unquestioned good? Mentors, mentees and positioning theory
E Vanassche, H Roebertsen, D Dolmans
2017
Domeinspecifiek meten van kritisch denken: instrumentontwikkeling en validering
J Sermeus, M De Cock, E Vanassche, J Elen
2017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20