Ingrid Poncin
Ingrid Poncin
Professeur Marketing , UCL - LSM
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The impact of “e-atmospherics” on physical stores
I Poncin, MSB Mimoun
Journal of Retailing and Consumer Services 21 (5), 851-859, 2014
2502014
Case study—Embodied virtual agents: An analysis on reasons for failure
MSB Mimoun, I Poncin, M Garnier
Journal of Retailing and Consumer services 19 (6), 605-612, 2012
1222012
La mesure des réactions affectives en marketing: évaluation des principaux outils
C Derbaix, I Poncin
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 20 (2), 55-75, 2005
1192005
Ten years of value cocreation: An integrative review
T Leclercq, W Hammedi, I Poncin
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 31 (3), 26-60, 2016
1012016
A good deal online: The Impacts of acquisition and transaction value on E-satisfaction and E-loyalty
AF Audrain-Pontevia, G N’Goala, I Poncin
Journal of Retailing and Consumer Services 20 (5), 445-452, 2013
752013
Smart technologies and shopping experience: Are gamification interfaces effective? The case of the Smartstore
I Poncin, M Garnier, MSB Mimoun, T Leclercq
Technological Forecasting and Social Change 124, 320-331, 2017
692017
The engagement process during value co-creation: Gamification in new product-development platforms
T Leclercq, I Poncin, W Hammedi
International Journal of Electronic Commerce 21 (4), 454-488, 2017
692017
The boundaries of gamification for engaging customers: effects of losing a contest in online co-creation communities
T Leclercq, W Hammedi, I Poncin
Journal of Interactive Marketing 44, 82-101, 2018
662018
Animated conversational agents and e-consumer productivity: The roles of agents and individual characteristics
MSB Mimoun, I Poncin, M Garnier
Information & Management 54 (5), 545-559, 2017
512017
Opening the black box of gameful experience: Implications for gamification process design
T Leclercq, I Poncin, W Hammedi
Journal of Retailing and Consumer Services 52, 101882, 2020
312020
A valued agent: How ECAs affect website customers' satisfaction and behaviors
MSB Mimoun, I Poncin
Journal of Retailing and Consumer Services 26, 70-82, 2015
312015
Commercials as context for other commercials
I Poncin, C Derbaix
Journal of Advertising 38 (3), 33-50, 2009
282009
Dix ans de co-création de valeur: une revue intégrative
T Leclercq, W Hammedi, I Poncin
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 31 (3), 29-66, 2016
272016
Cross-advertisement affectivity: The influence of similarity between commercials and processing modes of consumers on advertising processing
I Poncin, R Pieters, M Ambaye
Journal of Business Research 59 (6), 745-754, 2006
272006
To Be or not to Be? Virtual experience and immersion on a 3D commercial web site
M Garnier, I Poncin
ACR North American advances, 2010
252010
Do enriched digital catalogues offer compelling experiences, beyond websites? A comparative analysis through the IKEA case
M Garnier, I Poncin
Journal of Retailing and Consumer Services 47, 361-369, 2019
242019
L'expérience sur un site de vente 3D. Le vrai, le faux et le virtuel: à la croisée des chemins
I Poncin, M Garnier
Management Avenir, 173-191, 2010
242010
Mesures des réactions affectives induites par des campagnes pour des causes sociales: complémentarité et convergence de mesures iconiques et verbales
C Derbaix, I Poncin, O Droulers, B Roullet
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 27 (2), 71-90, 2012
222012
Mesure des réactions affectives déclenchées par les stimuli publicitaires: une comparaison des principales modalités
C Derbaix, I Poncin
Congrès de l'Association Française de Marketing, 189-216, 1998
211998
Le comportement multicanal du consommateur est-il une simple évolution ou constitue-t-il une véritable révolution?
I Poncin
Reflets et perspectives de la vie économique 47 (2), 43-51, 2008
202008
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